Saturday, December 27, 2008

Modem එකක් දෙන වදයක්

මේක මට දවස් ගණනකට කලින් ඇති වෙච්ච ප්‍රශ්නයක්. කොහොමහරි කොච්චර උත්සාහ කලත් තාම හිටපු තැනමයි.ඒ කියන්නෙ ප්‍රගතිය 0% යි.

මෙහෙමයි අවුල පටන් ගත්තෙ. මට අන්තර්ජාල සම්බන්ධතාවයක අවශ්‍යතාවය කාලෙක ඉඳල තිබුනා.මොකද campus එකේ වැඩ කරන්න ගියාම අන්තර්ජාලය ඕනමයි. Lectureres ලා සටහන්, ආදර්ශ ප්‍රශ්න, ඇගයීම් වගේ දේවල් ගොඩක් වෙලාවට දාන්නෙ LMSඑකට. ඒ කියන්නෙ Lerning Management Center කියන වෙබ් අඩවියට. රෑට බෝඩිමේදි හරි ගෙදර ආවහම හරි අන්තර්ජාලයට සම්බන්ධ වෙන්න බැරුවීම මාර අඩුවක්. ඔහොම ඉන්නකොට මම අළුත් බෝඩිමකට ගියා. ඒකෙ මගෙ සගයෙක් ගාව තියනව Dialog Broadband මොඩෙම් එකක් (Huwai E220 USB modem). මම ඕක අරගෙන අපේ එකේ අයියා කෙනෙක් UCSCLODGE එකේ කියලා තිබිච්ච විදිහට UBUNTU වල මොඩෙම් එක install කරගෙන වැඩ කරල බැළුවා. එක එළකිරි වගේ වැඩ. ඊලඟට මම ඒක අපේ ගෙදර ගෙනිහින් බැළුවා කොහොමද කියලා. මලා.. අපේ ගෙදරට Dialog 3G signal නෑ. නෑ කිව්වට තියනවා විනාඩි 20 තිබුනොත් ආයෙ පැය තුන හතරකට නෑ.

ඉතින් මොකද කරන්නෙ.මම ඊළඟට බැලුවා Mobitel ගැන. Coverage එක නම් හොඳා. හැබැයි උන්ගෙ Huwai E220 මොඩෙම් එක රු16500ක්. බුදු අම්මෝ Dialogලා 5000ට දෙන එක(හැබැයි උන් network lock කරලයි දෙන්නේ). තව මොඩෙම් එකක් තිබුනා ඒක BandLuxe C120 මිල රු12500යි. ටිකක් ගාන අඩුයි. මම ඉතින් ගෙදරට කන් කෙඳිරි ගාලා කොහොමහරි BandLuxe මොඩෙම් එකක් මාසෙකට රු 400 Mobitel package එකත් එක්ක ගත්තා. අරගෙන දුවලා ඇවිත් මගෙ UBUNTU 8.10 වල ගහලා බැළුවා Huwai එක වගේ automatically detect කරගනී කියල හිතාගෙන. හැලහොල්මනක් නෑ. වැඩේ අවුල් වගෙ. පට ගාලා අනිත් මොඩෙම් එකෙන් අන්තර්ජාලයට සම්බන්ධ වෙලා හෙව්වා කරගන්න හැටි. තිබුනා kppp කියලා software එකකින් කරන විදිහක්. ඒක බාලා කරලා බැලුවා. ම්හු වැඩ කරන පාටක් නෑ.Restart කරලා Windows වලට ගිහින් බැළුවා එකේ සිරාවටම වැඩ.

දැන් තමයි BandLuxe කාරයොත් එක්ක අම්බානට තදවෙන්නෙ(ලියන්න පුලුවන් ශිෂ්ඨ වචනය මේක මගෙ කටට එන්නෙ වෙන එකක්). Windows ලොකුද? මට නම් තිත්තයි, අප්පිරියයි. Virus විමානෙ. Website එකක් load වෙන්න linux වගෙ දෙගුනයක් වෙලාව යනවා.ඒ මදිවට රු 10000ක් විතර දීලා genuine කරගන්නලු. අනෙ උන්ගෙ ............................

ලිනක්ස්වලට Compiz fution දාලා emerald theme manager දාලා cairo dock නුත් දැම්මට පස්සෙ ඒකට ගහන්න විස්ටා වලටත් බෑ. විස්ටා කැලේ එකත් එක්ක. ඔන්න මගෙ desktop එකේ තිර පිටපතක් බලන්න බොරුනම්.







මම ඉතින් දැන් දවස් ගානක ඉඳලා දන්න හැම වැඩ කෑල්ලම දදා, හැමෝගෙන්ම අහ අහ, net එකේ හැම මුල්ලෙම රිංග රිංග හොයනවා මේක වැඩ කරවන්න විදිහක්. ඊයෙ තමයි ලෙඩේ හොයාගත්තෙ. Firmware එක upgrade කරන්නලු.ඒක කොහොමද කරන්නෙ. අද හොයන්න ඕන.

ඔන්න ඔහොමයි modem එකක් නිසා වෙච්ච කරදරයක්.

3 comments:

  1. ඔහොම යන්...........ඔහොම යන්...
    උබට සුබම සුබ නව වසරක්

    ReplyDelete
  2. එළ එළ දිගටම ලියපන්....................

    ReplyDelete
  3. Hi brother,
    how do you able to configure the "BandLuxe HSDPA USB C120"
    with UBUNTU.Please update me.
    srilalbuddika@gmail.com
    Thanx in advanced.
    :)
    srimal

    ReplyDelete

බ්ලොග් කරුවෙක්ගෙ ශක්තිය ප්‍රතිචාර. මටත් ඔබේ ප්‍රතිචාරය ලොකු ශක්තියක්. මොනව හරි ලියල යන්න. හැබැයි කුණුහර්ප පෞද්ගලික ද්වේශ පිටකරන දේවල් එපා.